среда, 7. децембар 2011.

ДЕСЕТ БОЖИЈИХ ЦРКВЕНИХ ЗАПОВЕСТИ

Десет заповести у Православној цркви



  1. Ја сам Господ Бог Твој; немој имати других богова осим мене.
  2. Не прави себи идола нити каква лика; немој им се клањати нити им служити.
  3. Не узимај узалуд имена Господа Бога својега.
  4. Сећај се дана одмора да га светкујеш; шест дана ради и сврши све своје послове, а седми дан је одмор Господу Богу твојему.
  5. Поштуј оца својега и мајку своју, да ти добро буде и да дуго поживиш на земљи.
  6. Не убиј.
  7. Не чини прељубе.
  8. Не кради.
  9. Не сведочи лажно на ближњега својега.
  10. Не пожели ништа што је туђе.
Уместо израза „субота“ има израз „дан одмора“, што је у ствари превод хебрејске речи шабат. Православна црква, иако задржава забрану израде ликова, ипак поштује иконе, али не држи да у њима станује божанство.

Десет заповести у Католичкој цркви

Варијанта која се налази у католичком катихизису, али и код неких других цркава, доноси другачији, сажети, текст. У том се тексту уместо спомена „суботе“ спомиње „дан Господњи“. За заповест која помиње забрану израђивања ликова Католичка црква држи да је садржана у првој заповести (према њеном науку, ликови се не штују као да су Бог или сами свеци, него само као подсећање на њих, док се забрана из Десет заповести односи на уверење да божанство пребива у израђеном лику). Ове Цркве такође имају последње две које су садржане у последњој заповести, према горњем тексту. Тако овај текст Десет заповести гласи:
  1. Ја сам Господин, Бог твој, немој имати других богова уз мене!
  2. Не узимај имена Господина, Бога свога, узалуд!
  3. Сети се да светкујеш дан Господњи!
  4. Поштуј оца и мајку да дуго живиш и добро ти буде на земљи!
  5. Не убиј!
  6. Не сагреши блудно!
  7. Не укради!
  8. Не реци лажна сведочанства на ближњега свога!
  9. Не пожели жене ни мужа ближњега свога!
  10. Не пожели никакве ствари ближњега свога!
Десет заповести у Евангелистичкој цркви
Текст Десет заповести Евангелистичке или Лутеранске цркве, попут Католичке цркве, нема забрану израђивања ликова и последњу заповест дели на две, а попут оног Православне цркве, уместо „суботе“ има „дан одмора“:
  1. Ја сам Господ Бог твој, немој имати других Богова уз мене.
  2. Не узимај узалуд имена Господа Бога својега.
  3. Сећај се дана одмора, да га светкујеш.
  4. Поштуј оца свога и мајку своју, да ти се продуље дани на земљи.
  5. Не убиј.
  6. Не чини прељуб.
  7. Не кради.
  8. Не сведочи лажно на ближњега својега.
  9. Не пожели куће ближњега својега.
  10. Не пожели жене ближњега својега, ни слуге његова, ни слушкиње његове, ни вола његова, ни магарца његова, нити ишта, што припада ближњему твом.
ДАТ ЈЕ ПРЕГЛЕД БОЖИЈИХ ЗАПОВЕСТИ СВЕ СУ СЛИЧНЕ, И ПО МАЛО РАЗЛИЧИТЕ.
СВЕ ИМАЈУ КАО ПРВУ ЗАПОВЕСТ:
Ја сам Господ Бог Твој; немој имати других богова осим мене“!!!???
КОЈА ЈЕ ТО ЛАЖ, ПРЕВАРА И ОБМАНА???
ПА НИКО СЕ НЕ МОЛИ БОГУ ВЕЋ СЕ МОЛЕ ЉУДИ ПОПОВИМА И СВЕШТЕНСТВУ.
НИКО СЕ НЕ КЛАЊА БОГУ ВЕЋ СЕ ЉУДИ КЛАЊАЈУ ИКОНАМА, РЕЛИКВИЈАМА И КИПОВИМА.
КЛАЊАЈУ СЕ И СЛУЖЕ ТИМ ИДОЛИМА И КИПОВИМА.
ПОМИЊУ БОГА И КАДА ТРЕБА И КАДА НЕ ТРЕБА И ХУЛЕ НА БОГА.
НЕМАЈУ НИ ДАНА ОДМОРА У НЕДЕЉИ, А ИЗМИСЛИЛИ СУ КОЈЕКАВЕ ДАНЕ ЗА ОДМОРЕ И СВЕТКОВАЊЕ ЛАЖНИХ СИМБОЛА, КИПОВА И СВЕТАЦА.
ОЦА И МАЈКУ, СТАВЉАЈУ У ДОМОВЕ ЗА СТАРЕ, А ДОК СУ СПОСОБНИ РОДИТЕЉИ ИМ СЛУЖЕ САМО ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЈУ.
ДА ИХ НЕКАКАВ ЗАКОН НЕ СПРЕЧАВА УБИЈАЛИ БИ СВЕ ОКО СЕБЕ, АЛИ УБИЈАЈУ ДУХОВНОСТ.
СВИ СУ ПОСТАЛИ БЛУДНИ И ПЕРВЕРЗНИ, ОД СВЕШТЕНИКА ПА ДО ПАСТВЕ, ЧАК И ПОПОВИ ИМАЈУ ЉУБАВНИЦЕ И ЉУБАВНИКЕ.
СВИ СУ ЛОПОВИ, СВИ КРАДУ, НЕКО НОВАЦ, НЕКО ЗЕМЉУ, НЕКО ИДЕЈУ, НЕКО ПОСАО.
СВИ СУ ПОСТАЛИ ЛАЖНИ СВЕДОЦИ И УПИРУ ПРСТОМ НА СВЕ, ЈЕР УВЕК НЕКОГ ДРУГОГ СМАТРАЈУ КРИВЦЕМ ЗА ОНО ШТО ИМ СЕ ДЕШАВА У ЖИВОТУ.
ТУЂЕ ИМ ЈЕ ДРАЖЕ ОД СОПСТВЕНОГ. КОЛИКО ЈЕ САМО СВАЂА У НАСЛЕДНИМ ПАРНИЦАМА, У ЗАОСТАВШТИНИ!?


И ВИ СТЕ ВЕРНИЦИ?
ВАШЕ ДУХОВНЕ ВОЂЕ ГЛУМЕ БОЖИЈЕ ИЗАСЛАНИКЕ.
ПРОЧИТАЈТЕ ПОНОВО ТИХ ДЕСЕТ ЗАПОВЕСТИ И РАЗМИСЛИТЕ КО СТЕ И ШТА СТЕ.